Future Up lanceert Broodje Nijmegen

Nieuws

Laatst geüpdatet: vrijdag 10 januari 2025

Future Up introduceert met Radboud Universiteit, Radboudumc en de HAN het Broodje Nijmegen. Dit broodje bevat ingrediënten van lokale, natuurlijke boeren. “Deze landbouwtransitie op een broodje, zoals wij hem al noemen, levert een concrete bijdrage aan onze natuur. Bovendien laat het inkopers én consumenten zien wat er mogelijk is als je samenwerkt”, aldus Ankie van Wersch, directeur-bestuurder van Future Up.

Het recept van Broodje Nijmegen is ontwikkeld door de koks van de Radboud Universiteit in samenwerking met Paul Weijers, souschef van het met een groene Michelinster bekroonde restaurant De Nieuwe Winkel. Broodje Nijmegen is volledig plantaardig en combineert onder meer ingelegde groente, frisse biologische waterkers en kruidige muhammara op robuust brood, gemaakt van regeneratief graan. Inkopers bestellen het volledige broodje eenvoudig op de website van distributeur Oregional. Dit vergroot de schaalbaarheid van het initiatief. Future Up bracht de samenwerking tot stand, waardoor duurzame vraag en aanbod elkaar vonden.

“Met Broodje Nijmegen maken we de landbouwtransitie tastbaar”, zegt Ankie van Wersch, directeur-bestuurder van Future Up. “We herstellen biodiversiteit, geven boeren een eerlijke prijs en brengen consumenten en inkopers dichter bij de oorsprong van hun voedsel. Dit broodje laat zien dat duurzaam ondernemen kan beginnen met iets kleins als een lunch.”

Ambitie en toekomst

Broodje Nijmegen is een volgende stap in het landelijke Future Up-project Broodje Natuurlijk, waar inmiddels twee broodjes onder vallen. De eerste variant, Broodje Utrecht, is al meer dan 30.000 keer verkocht. En de ambitie reikt ver – later dit jaar volgen Broodjes Amsterdam en Rotterdam. Er staan ook nieuwe smaken in de planning. Ondertussen blijft Future Up nieuwe afnemers voor Broodje Nijmegen en Utrecht mobiliseren. Het doel blijft hetzelfde: lokaal en natuurlijk eten toegankelijker maken en duurzame marktgroei voor ondernemers in de agrifoodsector stimuleren.

Meer informatie

Broodje Nijmegen is – als Broodje Nimma – verkrijgbaar in de kantines van het Radboudumc, de Radboud Universiteit, de HAN, het CWZ en de Sint Maartenskliniek. Wie Broodje Nijmegen wil bestellen kan dat vanaf 10 februari 2025 doen via de website van Oregional.

Misschien vind je dit ook interessant

100 CEO’s: kies voor de economie van de toekomst

25 november 2025

CEO’s van onder meer KPN, bol, Renewi, Dopper en 96 andere Nederlandse bedrijven roepen de formerende partijen op te kiezen voor de economie van de toekomst.

Lees meer

MVO Nederland heet vanaf nu Future Up

25 november 2025

MVO Nederland gaat verder onder een nieuwe naam: Future Up. De verandering markeert een logische volgende stap voor het merk dat in 2004 werd opgericht als ‘kennis- en informatiecentrum maatschappelijk verantwoord ondernemen’.

Lees meer

Future Up lanceert VSME-platform en workshop voor mkb

3 november 2025

Ondernemers vinden hier alles wat ze moeten weten om aan de slag te gaan.

Lees meer
Bekijk alle Nieuws & Opinie-artikelen

Doe mee met Future Up

Je wilt ondernemen in een economie die werkt. Maar je stuit op regels die veranderen, markten die niet meebewegen en samenwerking die stroef verloopt. Future Up brengt bedrijven samen die daar iets aan willen doen. Geen praatclub, maar een netwerk dat werkt aan resultaat – voor mens, natuur én business. Als partner krijg je toegang tot onze Campus vol tools en oplossingen. En bouw je verder in een (online) Community vol gelijkgestemden.